RÄDSLAN

Privat / Permalink / 0

När man får barn så tar rädslan över på ett helt annat sätt än tidigare. Man tänker inte bara på sina barns säkerhet utan också på sin egen, för man vill inte att ens barn ska behöva förlora en förälder. 


Så händer detta hemska idag i Stockholm. En avskyvärd handling med flera döda och så många skadade, där ibland två barn. Det skär in i mitt hjärta. Jag tänker på de oroliga anhöriga. Jag tänker på allt det hemska som hänt i Syrien. På barnen som kvävs till döds. På pappan som håller sina två döda barn i famnen... Och mitt hjärta fylls av sorg. Av sorg och rädsla för att det ska hända mig eller mina nära och kära något, men mitt hjärta fylls också på med oändligt mycket kärlek. Empati. Tacksamhet. Det är det jag ska fokusera på. För i allt mörker föds den vackraste av Kärlekar fram. Medmänsklighet och värme. Och det är den som i slutändan kommer vinna ❤

Liknande inlägg

Till top