DETOX

Privat, Skönhet/Hälsa / Permalink / 0

Nu är jag inne på dag tre i min 7 dagars detox. Det går bra i det stora hela men jag får några små dippar då och då. Idag känns det i alla fall otroligt mycket bättre än vad det gjorde igår till exempel.



Jag började i söndags med en rejäl nedtrappning, dvs inget kaffe på morgonen utan ett örtte istället. Åt ett löskokt ägg utan salt. Till lunch en sallad med mango och lite räkor. Middagen bestod av en morotssoppa. 


Igår drack jag enbart färsk juice bestående av grönsaker. Blev en med selleri, gurka, gurkmeja och ingefära till frukost & mellanmål. En rödbetsjuice med blåbär och mynta till lunch. Och middagen blev en morotssoppa utan tillsatt salt. Kvällsmålet blev en avokado.

Idag har jag ätit i princip lika men lagt till blötlagda linfrön och lite ananas i kosten nu på kvällen.

Symptomen igår var ganska brutala! Huvudvärk, illamående, jag frös men kände mig varm i ansiktet och så trött trött trött (för ovanlighetens skull ;) ) Idag har jag mått bättre! I natt hade jag typ ilningar och värk i skelettet men i morse mådde jag förvånansvärt bra! Sen har energin gått upp och ner och jag har haft en svag huvudvärk. Hoppas på att morgondagen kommer gå ännu bättre & lättare! 

Liknande inlägg

Till top