HOME sweet HOME

Familjeliv, Graviditet, Privat / Permalink / 0

Hemma igen! Varken jag eller Robert längtade egentligen hem från skärgården men när man väl är tillbaka på hemmaplan känns det ganska skönt.
Jag har en del jobb att ta tag i och Robert behöver se över sin packning inför jobbet i Chamonix. Han ska ha en veckas klätterkurs och en veckas Mont Blanc bestigning.

Som gravid till en Bergsguide så kan jag meddela att det inte känns så där jätte avslappnat att han ska upp för Mont Blanc igen. Det händer olyckor där varje år och flera dör... Det finns en passage där det förekommer stenras till exempel. Där handlar det mest om otur och inte slarv om man får en fallande sten i huvudet....

Men jag har lärt mig att skjuta ifrån mig oron. Den skulle äta upp mig om jag tillät den ta över.

Liknande inlägg

Till top