UTVECKLINGS SPRÅNG

Familjeliv, Privat / Permalink / 0

Ja det är så de kallas, de olika faserna en liten bebis går igenom. Elodie är (med all tydlighet) inne i fas numer fem. Hon sover dåligt, från att ha sovit hela nätterna till att vakna typ en gång varannan timme och skrika HYSTERISKT! Hon äter dåligt. Hon gråter så fort jag lämnar rummet. Hon gråter när hon ska sova. Hon gråter när hon vaknar... Idag är första dagen på typ en vecka som hon i alla fall ätit bra med mat (inte bara bröstmjölk) och hon har varit nöjd och glad lite längre stunder... 

Jag ska vara ärligt och säga att under de här nätterna som varit har jag känt att jag bara har velat kasta ut henne genom fönstret. Så trött och frustrerad har jag känt mig. Sen vill jag förtydliga att jag såklart aldrig skulle gå från tanke till handling i det här fallet, men jag tror det är fullt normalt att känna så här ibland.

Så här hemma råder det med andra ord lite frustration. Både för mig och för Elodie. Förhoppningsvis är den här perioden över snart. Idag åkte Robert bort på jobb i Lyngeln så det vore ju en dröm om allt fick flyta på friktionsfritt här hemma de här veckorna han är borta...

Liknande inlägg

Till top