MIN KÄRA KROPP

Familjeliv, Jobb, Privat, Skönhet/Hälsa / Permalink / 0

Idag fick jag äntligen bildvalen från plåtningen för tidningen Mama som jag gjorde för några veckor sedan. Temat på plåtningen var kroppspositivism. Jag är så himla glad att jag tackade ja till den fotograferingen! Vilka kvinnor! Och vilka inspiratörer! Ni kommer förstå när ni ser reportaget så jag vill inte avslöja för mycket, mer än att jag verkligen fick en tankeställare om min egna relation till min kropp.  Jag lägger alldeles för mycket tid på att kritisera den när den egentligen förtjänar så sjukt mycket kärlek. 


Vi matas dagligen med bilder om hur den perfekta kroppen ska se ut. Idealet är nästan omöjligt att uppnå utan hjälp av kniven (eller photoshop) En ytterst liiiiiten skara kvinnor är födda med idealkroppen. Men ändå är det just den kroppen alla vill ha. (Okej inte alla men många i alla fall) Som om lyckan ligger i den perfekta kroppen. 

Tjejerna jag fotade har lyckats se igenom den fasaden och börjat älska sig själva istället. Älska sig själv och sitt tempel. Kvinnokraft! 

En suddig bild om vad som komma skall! Tror hela reportaget kommer ut i aprilnumret av Mama. Så håll till godo :-)

Liknande inlägg

Till top