KÄRLEKEN

Familjeliv, Privat / Permalink / 0

Igår när jag skulle sova fick jag ett sånt otroligt hjärt-rus eller vad man nu kan kalla det. Hjärtat ville typ explodera av kärlek.

Bredvid mig, på vardera sida, ligger mina fantastiska barn och sover tungt, snarkandes,(Ja lilla Elodie kan snarka som en karl redan nu) och jag inser hur fantastiskt lycklig lottad i livet jag är.

För det första så kan jag bli gravid! Jag födde två friska barn. En pojke och en flicka. De är inte bara friska utan helt bedårande. Jag fick barnen med en man som jag älskar och som älskar mig tillbaka. Halleluja på den liksom.
Jag har möjlighet att jobba och försörja mig som fotograf och får plåta fantastiskt roliga saker och för så fina tidningar...

Det är lite läskigt när man inser hur bra man faktiskt har det för då förstår man att man samtidigt har mycket att förlora. En mammas ständiga oro tyvärr. Att få barn innebär att få hjärtat exploderat av kärlek och att en ständig oro för att det ska hända sina barn någonting planterar sig i kroppen. Oro för att man inte ska kunna försörja dem (en frilansares verklighet), att de ska fara illa, sätta i halsen på förskolan, bli mobbade, få dålig självkänsla etc etc etc

Så min "kärleksexplosion" i bröstet igår kväll övergick till oro att förlora allt detta fantastiska. Jag är på att tänka positivt märker jag ;) hahaha.

Liknande inlägg

Till top